7 Mart 2015 Cumartesi

Faruk Duman- Köpekler İçin Gece Müziği (1.KİTAP MART)



Mart ayının ilk kitabı grupça seçtiğimiz Köpekler İçin Gece Müziği oldu.Bir ara hiç Türk yazar okumuyorken şimdi sürekli Türk yazaları okumaya başladım.
Faruk Duman ismini daha önce hiç duymamıştım.Kitabı eleştirilerde görüp sipariş ettim tesadüf mart ayı kitabını seçerken de listeden seçilmiş oldu.
Köpekler İçin Gece Müziği 'ne karamasal adının takılması tam yerinde bir tabir olmuş.Kitabı okurken içinde geçen ormanın tüm seslerini ,hayvanların nefeslerini,köpeklerin sakatlığını bile hissediyorsunuz.Kitabı okumadım yaşadım desem doğru söylemiş olurum.
Kısa ,karanlık ,sizi içine çeken bir hikaye arıyorsanız okumalısınız.
Kitap uzatılsaydı belki bu kadar hoşuma gitmeyecekti ama uzatılmadan masalın sadece bir bölümünü yaşadığımız için tam yerinde bir kurgu olmuş hissi veriyor.

Arka kapaktan ;

Vaktin zamanın birinde bir adam tam işte bu yolda yürümeye başlamış. Evi de şurada bir yerdeymiş. Adam yürümüş, yürümüş, ormanda görülecek işleri varmış. Ne işi varmış da bütün günü bu koca ağaçların arasında geçirmiş de havanın karardığının farkına varamamış dersen, onu ben bilemem. Neticede adamın işi varmış; herif akşama kadar çalışmış. Hava iyice zifiri olunca da fenerimi yakayım da evime döneyim, demiş. Dönmüş de. Ama dönünce ne görmüş? Ev başka bir evmiş. Yani, ev aynı evmiş de, anlayacağın, kapıyı tanımadığı biri açmış. 

"Hep denir: 'Doğayı çok severim!..' Tanımadan, doğayı uzaktan sevmek olası mı? Doğa 'kimdir'? Doğa 'sever' mi? 'Öç' alır mı? 'Başına buyruk' mudur? Bir 'avcı' kimliğine bürünür mü doğa? Sonra ormanlar, sonra yağmurlar... Ürpererek okudum Köpekler İçin Gece Müziği'ni. Her sözcüğü özenle seçilmiş, dili, anlatımı yalın, duru; gerilimi yüksek; her an gerçekliğe dönüşebilecek bir kara masal!"
-Selim İleri-


1 yorum:

Handan dedi ki...

mnerak ettiğin mekan değerlendirmesi, zoicim;
http://handannkaleminden-handan.blogspot.com.tr/2015/03/ksa-ksa-mekan-degerlendirmeleri.html