23 Aralık 2014 Salı

SAKARLAR TOPLANIN BİŞİ DİYCEM


Çevremde sakar olduğumu bilmeyen yok..Bu gördüğünüz telefonu 5 kez düşürüp 2 kez ekranı komple tuz buz ettim..Normalde olsa dünya kadar tamir parası verip garantisinden emin olmadan tamirattan teslim almış olacağım .
Telefonu alırken yaptırdığımız Cepkask resmen hayatımı kurtardı.
İlk kırılmada gayet güzel işlemleri halledip güzelce paketleyip tarafıma kısa sürede gönderdiler.2 kırışımda kesinlikle yapmazlar red cevabı verirler derken telefonum sıfırından farksız olarak yapılıp bugün tarafıma yollandı.

Bu bir reklam postu değil benim gibi sakarlar için hazırlanmış ben memnun kaldım siz de kullanın postudur :))

10 Aralık 2014 Çarşamba

Sular Çekildiğinde-Arnaldur Indridason


Arnaldur Indridason okudukça okuyası geliyor insanın..Ne yazık ki sadece 2 kitabını çevirmiş Doğan Kitap.Başka çevrilecek var mı sırada diye mesaj attım ama henüz bir cevap alamadım kendilerinden..
Sesler kitabındaki gibi bu kitapta da polis grubumuz Erlendur,Sigurdur Oli ,Elinborg üçlüsü var..
İzlanda polisiyesi okurken önce isimlere alışamıyorsunuz.Sigurdur Oli diye isim mi olur diye bir duraklıyorsunuz ama sonradan isimler belleğinizde kolayca yer ediyor.
Sadece şehir isimleri farklı geliyor ama zaten İzlanda ufak bir ülke toplasan kaç şehri var ki :)
Kitaplar İzlanda'da geçtiği için ülke olarak çok merak ettim ve araştırdım.Zaten bir zaman sonra araştırma isteği doğuyor.
Bu minik karlar ülkesinde yaşamak istiyor insan ..cinayetlerin geçtiği Rekjavik ;


Sağlam bir polisiye okuyayım,sürekli adli tıp örgüsünde devam eden polisiyeler bana göre değil diyorsanız Arnaldur Indridason kitaplarını kesinlikle tavsiye ederim.

Ben merakla yeni kitabını bekliyorum..


17 Kasım 2014 Pazartesi

Kitap Fuarı Karşılaştırmaları


Bu sene evlilik yıldönümümüz de Tüyap Kitap Fuarınnın son gününe denk gelince bizimki için tek taşla iki kuş olmuş oldu .Benim için daha büyük bir hediye olamazdı hiçbirşey ..Sabahın 7 sinde uyanıp yola çıktık.Son gün yayınevleri kitapları geri taşımak istemez daha iyi indirim yapar diye düşündüğümüzden son güne bırakmıştık geziyi iyi de yaptık bence çünkü indirimler gayet iyiydi bana göre..Önceki günler gidip benim gezdiğim standları gezmiş arkadaşlar kıyaslarsa sevinirim.Babil.com standından çantamızı alıp instagram hesaplarındaki yarışmaya da katılmış olduk.




Fuarda beni en çok şaşırtan indirim Doğan Kitap.'tan oldu.Doğan kitaba ait Dex yayınları bazı kitapları 4 TL'ye indirmişti.
Martı yayınları 5'er TL
Epsilon 3 kitap 12 TL
Doğan Kitap 1 tanesi 5 diğeri 10 TL  ödemiş oldum
.





Fuara belirli bir listeyle gitmeyip daha çok kafa dinlemelik ,indirimli kitapları tercih ettim .Buna göre internet /fuar farkını inceleyelim ;

EPSİLON YAYINLARI ;

Gölgelerin Arasında Dişi Bir Kurt Var

M.Ö. 44... Roma'nın rakip güçleri cumhuriyeti şiddetli bir sona doğru sürüklemektedir. Bir kâhin genç Tiberius Nero'ya esmer güzeli kuzeni Livia Drusilla'yla evlenirse Roma'nın gelecekteki dört kralının babası olacağını vaat eder. Hırslanan Livia yaşamını bu kehaneti gerçekleştirmeye adar. Kader ağlarını örerken her türlü suç mübahtır. Roma İmparatorluğu'nun doğuşunda ahlaksızlığın, saplantının ve seksin öldürücü destanı yazılır.

Ölümsüz köle Iphicles tarafından anlatılan Dişi Kurt Roma İmparatorluğu'nda hırsları, içgüdüleri ve kurnazlıklarıyla öne çıkan kadınlara - Livia, Julia, Antonia ve Agrippina - yeniden hayat veriyor. Roma İmparatoriçesi serisinin bu ilk kitabında Luke Devenish, muazzam zamanlarda yaşamış kadınları muazzam bir kurguyla okurlarla buluşturuyor.

"Antik Roma'da en şeytani karakterlerin kadınlar olduğunu siz de keşfedeceksiniz."
Brisbane News

"Her bir bölüm sizi tehlikeli sulara doğru sürükleyecek."
Sun-Herald

iİNTERNET  17-18 TL ARASI //FUARDA 4 LİRAYA ALMIŞ OLDUM.





Çaylak avukat Jessica Ford, çalıştığı tanınmış hukuk şirketinin en büyük ortağı olan patronu John Davenport’tan gelen telefona yanıt verdiğinde, patronunun epeyce sarhoş olduğunu anlamakta gecikmez. Davenport, Jess’ten şahsi avukatlığını yaptığı First Lady Annette Cooper’la Washington D.C.’deki bir otelde buluşmasını istemektedir. Jess heyecanlanır: Bu önemli görevin patronunun güvenini kazandığı ve daha büyük işler üstlenme yolunda olduğu anlamına geldiğini düşünür. Ama ne yazık ki, büyük her zaman iyi demek değildir.
Jess gecenin geç bir vaktinde Annette Cooper’la buluşmuş, soluğu bir arabanın arka koltuğunda almış ve karanlıkta hızla yol almaya başlamış olması dışında pek fazla şey hatırlamamaktadır. Bildiği tek şey aracın yolda ilerlerken kaza yaptığı ve First Lady de dahil olmak üzere araçta bulunan üç kişinin öldüğüdür. Ağır yaralanan Jess, tüm dünyanın trajik bir kaza olarak gördüğü bu olaydan sağ çıkan tek kişidir.
Kazaya neden olan olaylar hakkında hiçbir şey hatırlamasa da Jess’i huzursuz eden bir soru vardır: Gerçekten de bu bir kaza mıdır? Olayla ilgilenen Gizli Servis ajanı Mark Ryan, Jess’in bir şeyler sakladığı fikrine kapılır. Şüpheleri artarken, Jess’in dünyası yerle bir olmaya başlar. Önce, hastanede acımasız bir saldırıya uğrar ve hayatını zor kurtarır. Sonra patronu şüpheli bir şekilde ölür. Hatta First Lady’nin son birkaç saati hakkında bilgiye sahip olan herkes ölmeye başlar. Ve derken Jess anlar: O geceyi hatırlarsa, o da ölecektir.

First Lady’nin ölümünün bir kaza olmadığından emin olan Jess’in sığınabileceği tek kişi, artık Mark Ryan’dır

İNTERNET  6-20 TL ARASI //FUARDA 4 LİRAYA ALMIŞ OLDUM


Tüm seçenekler kötüyken, insan doğru şeyi nasıl yapabilir?

Asya ile Avrupa arasında doğal bir köprü ve tarafsız bir şehir olan İstanbul, İkinci Dünya Savaşı sırasında mültecileri ve casusları bir mıknatıs gibi kendine çekmiş, askerlerden çok sırlara ve yalanlara ev sahipliği yapmıştır. Bir şekilde bu karanlık dünyaya çekilen Amerikalı işadamı Leon Bauer de Müttefik kuvvetler için birtakım ufak tefek işler üstlenmiş ve gizli teslimatlarda rol oynamıştır.

Savaşın ardından şehirdeki casus topluluğu bavullarını toplamaya başlar ve kaygı içerisindeki şehir savaş sonrası hayatın acı gerçeklerine hazırlanırken, Leon'a son bir rutin görev verilir. Ama bu görevin hiç beklenmedik bir terslikle sonuçlanması üzerine -karşılıklı açılan bir ateş, sokağın ortasında bırakılan bir ceset ve Leon'un elinde kalan bir savaş suçlusu- Leon entrikanın, değişen bağlılıkların ve ahlaki belirsizliğin hâkim olduğu karmaşık bir durumun içine sürüklenir.

Bu eski ve köklü Osmanlı şehrinin çarşıları, camileri ve yıpranmış konaklarının gölgesinde, Leon'un bir insanın hayatını kurtarmaya yönelik ikircikli çabası, gözü kara bir insan avına dönüşerek onun hayatını da tehdit etmeye başlar. Yapılabilecek tüm tercihler kötüyken, insan doğru şeyi nasıl yapabilir?

Dönemin atmosferi ve detaylarıyla yüklü olan İstanbul Son Perde, Soğuk Savaş'ın eşiğinde kendini karanlık işlerin içinde bulan bir adamın, gizli bir aşk ilişkisinin ve içinden geçen Boğaz'ın sakin yüzey suları kadar yanıltıcı olabilen bir şehrin etkileyici bir hikâyesi.
İNTERNET  17-20 TL ARASI //FUARDA 4 LİRAYA ALMIŞ OLDUM

MARTI YAYINLARI 

Büyüleyici... Eğlenceli! Los Angeles Times 

"Büyük Vuruş, okuyucuyu tepeden tırnağa etkisi altına alacak... Sır düğümü çözülene dek kitabı elinizden bırakamayacaksınız. "
-New York Times


Amerika Açık Tenis Turnuvası sarsıcı bir cinayete tanıklık etmiştir. 
Eski profesyonel tenisçilerden Valerie Simpson öldürülmüştür.
Ancak bu cinayetin ardında, birçok ismin büyük roller oynadığı,
karmakarışık ve esrarengiz bir senaryo gizlidir. Cinayet
basit ırkçı bir yaklaşımın ya da küçük bir hırsızlığın ürünü müdür? 
Yoksa işin içinde çok daha karmaşık bir takım ilişkiler mi mevcuttur?
Araştırmalar tüm hızıyla sürmektedir ve nihayetinde erişilen sonuç ise,
aslında hiç kimsenin kolayca tahmin edemeyeceği kadar çetrefilli ve ironiktir.

Hiçbir şey göründüğü gibi değildir.
İNTERNET  6 TL  //FUARDA 5 LİRAYA ALMIŞ OLDUM


Luke Dantry ergenlik çağındayken bir yolculuğa uğurladığı babasının beklenmedik ölümüyle sarsılmıştır ve bu olay kişiliğinde derin izler bırakarak, bir profesör olan babasının bindiği uçağı sabote eden teröristlerin psikolojik yapısını anlamayı hedef haline getirmesine neden olmuştur.

İNTERNET  14 TL  //FUARDA 5 LİRAYA ALMIŞ OLDUM

DEX YAYINLARI 


6. Departman: Ordu
13. Departman: İstihbarat
19. Departman: Hâlâ hayatta olmanızın sebebi Jamie Carpenter'ın hayatı artık eskisi gibi olmayacak. Babası öldü, annesi kayıp ve kendisi, Frankenstein adında devasa bir adam tarafından kaçırıldı.

Jamie'yi 19. Departman'a getirdiler. Burası yüz yıl önce, Abraham Van Helsing ile Drakula'nın hayatta kalmış diğer kurbanları tarafından, doğaüstü olayları incelemek üzere kurulmuş bir merkez. Jamie'nin, Frankenstein canavarı, güzeller güzeli bir vampir kız ve merkezin diğer ajanlarının yardımıyla annesini çok güçlü bir vampirden kurtarması gerek.

19. Departman, serinin bu ilk kitabıyla sizi, tarihin tozlu koridorlarında dolaştırıp, Avrupa'nın bir ucundan diğer ucuna, Viktoryen İngiltere'den 20'li yılların New York'una, Kuzey Rusya'nın buzullarından Transilvanya'nın dehşetengiz dağlık bölgelerine taşıyacak.

Çağdaş gerilim türünü klasik korku öğeleriyle bir araya getiren bu doludizgin maceranın yanında okuduğunuz diğer paranormal hikayeler romantik komedi gibi kalacak.
İNTERNET  18TL  //FUARDA 4 LİRAYA ALMIŞ OLDUM


İşte bunlar sakladığım sırlar. İşte bu asla ihanet etmediğim güven. Ama o artık yok, doksan sene önce öldü, bana güvenen o kişi, tüm bu sırları uğruna sakladığım kişi. Beni kurtara kişi… ve beni lanetleyen kişi.

Will Henry'nin günlüğü böyle başlıyor. Will, alışılmadık bir uzmanlığa sahip bir doktorun evlatlığı ve asistanı: yaratık avcılığı.
Will, doktorla birlikte geçirdiği kısa süre içerisinde doktordan gelen gece yarısı çağrılarına ve bu tehlikeli işe alışmıştır. Ancak bir gün birisi bir kız cesedi ve kızı yiyen bir yaratık haberiyle geldiğinde Will'in yaşamı alt üst olur. Doktor, yavru bir Anthropophagus bulmuştur - göğsünde bulunan ağzıyla beslenen, kafası olmayan bir yaratık.
Üstelik bu, sayıları gittikçe artan türün habercisidir.
Şimdi Will ve doktor, çok geç olmadan dünyayı bu hızlı üreyen yaratıktan kurtarmak durumundadır.

Yepyeni, gotik bir seri! H.P. Lovecraft'ın ruhuyla çağdaş yazarların sürükleyici anlatım becerilerini bir araya getiren Rick Yancey, tüyler ürpertici bir hikâye anlatıyor.

İNTERNET  15TL  //FUARDA 4 LİRAYA ALMIŞ OLDUM

DOĞAN KİTAP 


Adı Yannick Bérubé, 23 yaşında ve Ormes Sokağı'nda 5150 numaralı evde tutsak. İşte bu yüzden başından geçenleri yazmaya karar verdi. Hikâyesi beklenmedik bir bisiklet kazasıyla başlasa da devamı tam anlamıyla dehşet dolu. Çünkü onu zorla alıkoyan aile hiç de normal değil. Adaleti satrançla belirlediğini düşünen psikopat bir baba; babasından da tehlikeli görünen genç bir kız; aklını dinle bozmuş, itaatkâr bir anne ve tek kelime etmeyen, sabit bakışlı, ürkütücü küçük bir kız. Yannick Bérubé ne pahasına olursa olsun bu deliler evinden kurtulmak zorunda, aksi takdirde hayatını kaybedecek… ya da aklını!

İNTERNET  10TL  //FUARDA 5 LİRAYA ALMIŞ OLDUM


"Hepimiz bir gün öleceğiz, ama böyle ölmek istemiyorum..."

Reykjavík kendini bahara teslim ederken Kleifarvatn Gölü'nde tuhaf şeyler olmaya başlar. Gölün suları çekilmiş, eskiden dört metre suyun altındaki toprak açığa çıkmıştır. Gölün adeta kustuğu iskeleti Sunna bulur. İçkiyi fazla kaçırdığı bir gecenin sabahında yürüyüşe çıkan kadın, önce bunun bir hayvan iskeleti olduğunu düşünür ama kafatasında delik olan iskelet bir insana aittir...

Reykjavík Cinayet Masası'ndan dedektif Erlendur ve yardımcıları Elínborg ile Sigurdur Óli Rus yapımı bir dinleme cihazına bağlı bir şekilde gölün dibinde yatan iskeletin kime ait olduğunu anlamak için araştırmalarına başlarlar. 

Kurbanın hikâyesi onları Soğuk Savaş yıllarına kadar uzanan büyük bir aşk ve ihanet öyküsüne götürecektir...
İNTERNET  21 TL  //FUARDA 10 LİRAYA ALMIŞ OLDUM


İstediğim ,listesini yaptığım kitaplar için sanal fuarları bekliyorum .Genel olarak fuar bana göre  kafa dağıtmalık kitaplar için avantajlı fiyatlarıyla gayet iyi bir alışveriş oldu.




3 Kasım 2014 Pazartesi

KURTLARA SÖYLE EVE DÖNDÜM




Bu kitap acayip hisler uyandırdı bende..Kiler marketin indirim şenliğinde kitap yığınıyla boğuşurken rastladım.İlk önce ismi çekti beni..İnsanlar kitapların ismine önce aldanıyor zaten..Çok başarılı seçilmiş bir isim-hatta kitabı yazmadan önce seçildiğini düşünüyorum -
indirimle 5 liraya düşüyordu kitap ve ikinci ilgi çekici yan buydu:))
Kitap hakkında araştırma yaptığımda kitabın yazarına bu kitap için iyi bir fon verilmiş.Yani kitap yazılıp basım için fon aranmamış..hiç kitap yazmamış birine al sen şu kitabı yaz diye bir para veriliyor :)) bu kitaba ön yargılı başlamamız için iyi bir neden aslında ..zoraki cümleleri olan bir kitapla karşılaşacağım derken gayet akıcı hiç sıkmayan uzun bir öykü okumuş oldum..
Kapağını kapattığımda öyküyü yaşamış gibi bir his vardı içimde ve gerçekten sevdiğim kitaplar kategorisinde kitaplığımda yerini aldı..
okuyun derim!!

spoiler;

Aşk insanı büyütür; önce hissettirdiği tarifsiz mutluluk sonra kaybetmenin verdiği derin acıyla...

Günün birinde kimselere bahsedemeyeceğiniz türde bir sevgiye kapılırsanız?

En derine gömmeniz gereken ve ne kadar uğraşsanız da bir türlü peşinizi bırakmayan. Yok olup gideceğine zamanla daha da büyüyerek varlığınızı kaplayan ve sonunda ta kendiniz olup size dönüşen bir sevgiye?

Her bitişin yeni başlangıçlara açılan bir kapı olduğunu hatırlatan Kurtlara Söyle Eve Döndüm, önyargıların yalnızca gerçek sevgiye boyun eğdiğinin de güzel bir kanıtı...
(Tanıtım Bülteninden)


1 Kasım 2014 Cumartesi

ASİ MELEKLER


Kış demek kitap demek..Kendine daha fazla zaman ayırmak demek..Uzun gecelerde okurken uyuyakalmak demek..
Asi Melekler ilk çıktığında liste başı olan bir kitaptı.Ben o sıralar almış fakat her zamanki gibi popülerliği bitince okudum :)niye öyle bir şey yapıyorsam :))
Popülerken alıp iyi bir para ödüyorum popülerliği bitip fiyatı ucuzlayınca okuyorum :)))
Kitabın çevirisi gerçekten çok başarılıydı.Tarihle iç içe geçmiş fantastik bir roman olmuş.Sadece fantastik romanları sevenler için değil tüm kitapseverler için tavsiyemdir.

spoiler;

Evangeline 12 yaşındayken annesi öldü, babası onu New York'ta Azize Rose manastırına bıraktı. Şimdi 23 yaşında, yeminine sadık bir rahibe. Dünyada en nadide melek resimlerinin ve "melekbilim" konusundaki en zengin kitap koleksiyonunun bulunduğu kütüphaneden sorumlu. 

Rockefeller ailesinin sanat etkinliklerini, zengin ve tuhaf bir adam olan Percival Grigori adına araştıran sanat tarihçisi Verlaine'den gelen mektup, Evangeline'in hayatını kökünden değiştirecektir. Verlaine ve Evangeline, Tanrı'nın lanetine uğramış asi meleklerin soyundan olan Nefiller ile Melekbilimciler arasında yüzlerce yıldır süren kanlı bir savaşa katılmak zorunda kalacaklar. Bulgaristan'da bin yıl önce bir melek cesedinin bulunduğu gizemli Rodop Dağları'ndan Paris'teki Montparnasse mezarlığına kadar pek çok cephede sürmektedir bu savaş…

"Asi Melekler düşmüş eski melekleri modern dünyaya salıveriyor ve sonuç yıkıcı. Trussoni dikkatinizi açılış sayfalarından yakalayıp, gizemler kanatlanana kadar bırakmayan bir kutsal gerilim kitabı yazmış."
Keith Donohue, Çalınan Çocuk'un yazarı

"Asi Melekler neredeyse halüsinasyon etkisine sahip. Yozlaşmış, psikolojik ve dini öğeleri zengin ve tuhaf bir tabloda kaynaştırıp, okuru gerçekliğin şokuyla yüz yüze getiriyor." 
Time 

"Danielle Trussoni'nin Asi Melekler'i heyecanlı, harika bir okuma. Nefes kesici, aldatıcı ve -benzetmeyi bağışlarsanız- şeytanca iyi."
Raymond Khoury, Son Tapınak Şövalyesi'nin yazarı



benim için tek kötü yanı 2.sinin de çıkacak olması..arada zaman uzayınca seri kitaplar aynı heyecanla okunmuyor.

20 Eylül 2014 Cumartesi

ÇAY DENEYİMİ






Babannemin evinde demlik sabah kalkınca ocağa konur ,akşama kadar tazelenip tazelenip o çaydanlık o ocaktan hiç inmezdi.
kahvaltıyla başlar,kimi zaman bir sohbetle, kimi zaman ikindi kahvaltılarınla devam edip akşam yemeğinden sonraki ailecek çay sefasıyla kapanırdı ocak..
bildiğimiz klasik rize turist çayı içerdik sürekli..turist çayı olduğu için pek bir havalıydı aslında içince değişik bir şey tadacakmışız gibi hissederdim.
çaykolik babannem yeni çaylar tadamadı ..ömrü vefa etseydi tatmasını ve ne hissettiğini söylemesini isterdim..

handan kedo çay ile bir etkinlik düzenlemiş,değişik çay deneyimlemenizi istiyor.kedo çayın sitesinde hangisini deneyimlemek isterdim diye baktığımda jasmine pearls gerçekten bir inci tanesiymiş gibi gözüktü gözüme..

etkinlik için tık tık 

kedo çay nedir nerdeymiş bakalım bu jasmine pearls diyenlere tık tık

18 Ağustos 2014 Pazartesi

fısdık dibi

Deli kız handan yine bir mekan bulmuş..Öyle güzel anlattı ki ilk istanbul maceramızda not ettik gidilecekler listesine..
aranızda Samatya taraflarına yolu düşen,giden,bilen,eğlenen varsa bi desin bakalım nasılmış fısdık dibi..

biz gitmedik ama siz neler anlattınız derseniz handanın yazısına tık tık

okumaya üşeniriz direk gidelim adresi ver derseniz ;

fısdık dibi meyhanesi iletişim:
 0 212 632 07 17 

9 Ağustos 2014 Cumartesi

hırsız



Mahallede ilk hırsız halamlara girmişti 1994 yılında.Çalınacak birşey bulamayıp kuzenimin ertesi gün bana vereceği uçlu kalemleri çalmıştı.Uçlu kalem o zamanlar pek kimsede yok..Haberi alınca çok üzülmüş uzun süre sarı uçlu kalemi rüyamda görmüştüm.Nitekim hırsız da uçlu kalem sayesinde bulundu ,benim sınıf arkadaşımın abisi o gece 3 ayrı eve girmiş herşeyi toplayıp götürürken bizim uçlu kalemi de yürütmüştü.
2. hırsız olayı farklı bir şehirde gelininin evini yeni kurduklarında başlarına geldi.onda da tüm cep telefonlarını toplayıp götürmüşlerdi ..yıllar değiştikçe giden eşyalar da revize oluyordu..
3.hırsızlık vakasını geçen hafta yaşadılar kendileri.Eniştem ifadeye çağrıldı;

-neleriniz çalındı beyfendi?
-2000 tl para ve tabletlerimi çalmışlar memur bey
-tabletlerinizin markası nedir?
-bayer..
-bayer??
-bayer aspirin..

6 Ağustos 2014 Çarşamba



Ben küçükken babannem köydeki evimizi sevmeyip illa şehir diye tutturmuş;şehirde kaloriferli evine kurulup köydekilere hava atarken bile gizli gizli geleneklerini yürütmüştü.O geleneklerinden biri de yağlı biber turşusu olurdu. Bu turşu yapılırken ev buram buram yağ sarımsak ve sirke kokar çünkü hepsini bir tencerede kaynatmak suretiyle yapılır.Evi kokutacağına git miss gibi köyünde biberlerini yetiştir,kocaman bahçende kazanda kaynat işte turşuyu.. Bahçedeki biberlerimiz fazla gelince toplayıp yağlı biber turşusu yapıp kışlık hazırlıklarına ilk adımımı atmış oldum. sarımsakları kıştan ekip baharda toplayıp kurutmuştum zaten. Siz de babannem gibi evi mis gibi turşu kokutup kaloriferli evimizde geleneklerimize bağlı yaşayalım derseniz işte tarif efendim; 

-yaklaşık 2 kg biber 
-1 su bardağı sirke
 -yarım çay bardağı tuz 
-2 su bardağı su -1 su bardağı sıvı yağ
 -keyfinize göre maydanoz ve sarımsak 

 yağ,su,tuz,sirkeyi bir tencerede kaynatıp biberleri içine atıyoruz.rengi değişene kadar karıştırarak pişiriyoruz.rengi çok dğeişmesin ama koyu yeşilden bir ton açılsın işte.rengi değişen biberleri tepsiye alıp üzerine sarımsak ve doğradığımız maydanozları da ekleyip soğumaya bırakıyoruz.soğuyan biberleri kavanozlara alıp tenceredeki suyu da üzerine paylaştırıyoruz.kapaklarını sıkıca kapayıp saklıyoruz. bu turşu istenirse hemen de meze olarak yenebiliyor beklemeye gerek yok.

 zoi sen biber seviyor musun dersen
- hiç yemedim :)ama annemler bayılır

14 Temmuz 2014 Pazartesi

Girne Amerikan Üniversitesi ile Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de oku!

Girne Amerikan Üniversitesi, "Kıbrıs’ı Kazan, Kıbrıs ve İngiltere’de Oku" sloganı ile bütünleşen ve yurtdışı kampüsleriyle de öğrencilerine üç farklı kıtada eğitim fırsatı sunan öncü bir üniversite.

Eğitimde mobiliteye verdiği önem ve uluslararasılaşma sürecinin bir göstergesi olarak Girne Amerikan Üniversitesi; İngiltere, ABD ve Hong Kong’dan sonra küresel kampüslerine bir yenisini ekleyerek Türkiye’de İstanbul yerleşkesini hizmete açmıştır. Bu süreçte Girne Amerikan Üniversitesi, öğrencilerine 3 farklı kıtada eğitim imkânı sunmakta ve "Üç Kıta Tek Üniversite" sloganı ile de bir dünya üniversitesi olma noktasında bir hareketlilik içerisinde olduğunu kanıtlamaktadır.

Kazandıkları ÖSYM bursları ile GAÜ’ye yerleşen öğrenciler, Girne Amerikan Üniversitesi’nin yurtdışı yerleşkelerinde aynı burslarla ve ek ücret ödemeden programlarıyla uyumlu dersler yada ELA’da (English Language Academy) İngilizce dil eğitimi alıyor; geri döndüklerinde ise yurtdışında aldıkları dersleri GAÜ programlarındaki ders yükümlülükleri yerine saydırarak eğitimlerine devam edebiliyorlar.

Eğitimde 30 Yıl...

Geçtiğimiz günlerde görkemli bir törenle 30. Onur Yılı’nı kutlayan Girne Amerikan Üniversitesi için bu sene oldukça özel bir yıl. GAÜ, 2014-2015 Akademik Yılında tam 2260 yeni öğrencisine 7 yıl boyunca kesintisiz ÖSYM Bursu verecek.

GAÜ sosyal ağlarda da çok aktif; bu sene tercih dönemi boyunca facebook.com/girneamerican üzerinden tüm kampüsler ve öğrenci hayatı ile ilgili herşeyi paylaşıyorlar ve tüm sorulara resmi sayfa üzerinden cevap veriyorlar. Twitter takipcilerini de unutmamışlar @girneamerican üzerinden en güncel paylaşımları takip edebilirsiniz.

GAÜ, şu anda küresel dünyanın yükselen meslekleri Denizcilik, Havacılık, Sahne Sanatları, Hukuk, İleri Mühendislik Disiplinleri, Güzel Sanatlar, Mimarlık, İç Mimarlık, Uluslararası İşletme, Uluslararası İlişkiler, Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Türkçe Hukuk, Çin Dili ve Edebiyatı, Gastronomi ve Mutfak Sanatları, Sınıf Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi, Ergoterapi, Enerji Sistemleri Mühendisliği, Ebelik, İnşaat Mühendisliği ve Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Pilotaj gibi programları barındıran; 9 Fakülte, 6 Yüksekokul, 2 Enstitü ve  2 Meslek Yüksekokulu’nda olmak üzere , 69 Lisans 21 Önlisans 48 Yükseklisans ve 17 Doktora programı sunmakta.

GAÜ’den saygın dünya üniversiteleri ile akademik işbirliği ve değişim programları fırsatı!

Girne Amerikan Üniversitesi, kampüsleri ve 200’ü aşkın dünya üniversitesiyle sürdürdüğü öğrenci değişim programları kapsamında, öğrencilerine yaşam boyu hatırlayacakları deneyimlerin kapılarını açmakta.

Uluslararası Denklik ve Tanınma

Girne Amerikan Üniversitesi sağladığı eğitimin kalitesini sürekli olarak geliştirmek için akreditasyonlarını ve üyeliklerini yenilemektedir. GAÜ yerel olarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Yükseköğretim Planlama, Denetleme, Akreditasyon ve Koordınasyon Kurulu YÖDAK ve Türkiye Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınmaktadır. Ayrıca dünyanın bir çok saygın denklik kurullarından akredite olan GAÜ’nün bir çok uluslararası üyeliği de bulunmaktadır.

Girne Amerikan Üniversitesi Eduniversal’ın En İyi Üniversiteler sıralamasında yer almaktadır. Avrupa Birliği Yükseköğretim Sistemi içerisinde üniversite eğitimini denetleyen uluslararası eğitim kuruluşu Eduniversal, 153 ülkeden 12 bin yükseklisans programının incelenmesi ve 100 bin öğrenci ile yaptığı “En İyi Yükseklisans Eğitimi Veren Üniversiteler” araştırmasının sonuç raporuna göre GAÜ "En İyi Yükseklisans Eğitimi Veren İlk 100 Üniversite" arasında gösterilmektedir.

GAÜ, YÖK onaylı programlarıyla geleceğin pilotlarını yetiştiriyor

4 yıllık Pilotaj eğitimi alan öğrenciler, GAÜ İstanbul Yerleşkesi Uluslararası Havacılık Akademisi’nde similatör ve uçuş derslerini tamamlayarak Pilot olma hakkını kazanıyorlar. GAÜ’nün, uluslararası standartlarda verdiği eğitimle yetiştirdiği öğrenciler, önümüzdeki 20 yılın en gözde mesleklerinden biri olan havacılık sektöründe kolaylıkla iş bulabilecekler.

Kıbrıs, dünyanın en güzel adalarından biri!

Kıbrıs Dünya’nın en güzel adalarındandır ve iklimi sayesinde bir tatil ülkesinde eğitim alma şansınız var, üniversite kampüsü plajlara çok yakın mesafede bulunmakta ve kampüse çok renkli bir yaşam hakim. GAÜ, adanın en turistik sahil kenti olan Girne’de kendisine özel plaj ve uygulamalı 5 yıldızlı oteli ile öğrencilerine eşi benzeri olmayan bir eğitim fırsatı sunmaktadır.

Peki kampüste hayat mı nasıl? Tanıtım filmleri için youtube.com/girneamerican ve vimeo.com/girneamerican

Bir boomads advertorial içeriğidir.

2 Temmuz 2014 Çarşamba

HEM BLOG KEŞFEDİN HEM BELEŞ YEMEK YİYİN:)

Handan bu sefer de 500.takipçisine kendi favori mekanında 2 kişilik kahvaltı vaadediyor..

İstanbul'un neresinde neyi yerim ,neresinde içip sarhoş olurum,neresinde harika bir kahvaltı yaparım sorularının cevabını alayım hem de beleş kahvaltı kazanayım derseniz tık tık

17 Haziran 2014 Salı

bakin handan ne veriyor..

Bakin handan ne veriyor... http://handannkaleminden-handan.blogspot.com.tr/2014/06/bu-cok-ozel-tak-sizin-olabilir.html?m=1

4 Haziran 2014 Çarşamba

Hürriyet artık ''Sosyal Hürriyet''

Bugün sizlerle Hürriyet Sosyal hayatıma neler kattı onu paylaşmak istiyorum.

Hürriyet yıllardır evimizde olan haberleri, hayatı takip ettiğimiz gazetemiz.

İnternet üzerinden de takip ettiğimiz harika bir siteleri var.

Ancak hayat hızla akıyor.

1 saniye de dünyayı değiştirecek pek çok olay yaşanıyor.

Bazıları çok ilgimi çekse de bazılarını okumak istemeyebiliyorum.

Çocuklar için çıkmış yeni bir ürünü okumak keyif verirken bilgisayar oyunları pek de ilgimi çekmiyor.

İşte Hürriyet Sosyal bu durumda devreye giriyor.

Zaten yıllardır Bumerang üyesiyim. Hürriyet Sosyal üyeliğimde zaten oluşmuş oldu.

Ben okumak istediğim kategori ve kişileri işaretledim.

Artık “daha çok ilgili olduğum konular” “bana özel” sayfamda beni bekliyor.

Şu noktayı belirtmekte fayda var. www.hurriyet.com.tr ye girdiğimde tüm haberleri okuyabiliyorum. Buradan sayfanın üst kısmındaki “bana özel ve bildirimler” menülerini tıklayınca “seçtiğim kategori ve kişilere” ait yazıları görüyorum.

Bu bana zaman kazandırıyor. 2 çocuk bir anne olarak hayatı takip etmek - yenilikleri kaçırmamak önemli.

Genel olarak bakarsak:

  • Hürriyet Sosyal’de üyelik gerektiriyor ki 1 dk sürüyor.
  • Ben internet, sosyal medya, aile, sağlıklı beslenme, çocuk sağlığı, bebek sağlığı gibi 13 kategoriyi seçtim. Sürekli okuduğum bazı yazarları da listeme ekledim.
  • Bu ayarları yapınca Hurriyet.com.tr bana ait bana özel olmuş oluyor.
  • Böylece bir gazete ve haber sitesi aynı ilgi alanına sahip pek çok kişiyi bir araya getirmiş oluyor.
  • Ana sayfada belki göremeyeceğim çok önemli bir bebek sağlığı haberini artık kaçırmayacağım.
  • Takip ettiğim yazarlara daha kolay ulaşıp onlarla fikirlerimi/sorularımı paylaşma imkanım olacak.
  • “Öne Çıkart” butonu önemli bir detay. Başkalarının da görmesi gerektiğine inandığım bir haberi tavsiye edebileceğim.
  • Bana seçme / istediğimi okuma hakkı verdiğinden kullanıcı dostu bir uygulama olduğuna inanıyorum.  Hashtag gibi sosyal ağlardaki pek çok özellik Sosyal Hürriyette bizleri bekliyor.

İçerik: www.sorananne.com

 

Bir boomads advertorial içeriğidir.

22 Mart 2014 Cumartesi

KİŞİSEL BİLGİLERİNİZİ KORUMA ALTINA ALIN

LINE’da kullanıcı bilgi ve görüşmeleri 3G, 4G ve Wi-Fi dahil tüm ağlarda şifreleniyor!

Whatsapp’ın Facebook’a satılmasıyla birlikte kişisel bilgilerinin güvenliğinden endişe eden birçok kullanıcı alternatif uygulamalara yönelmeye başladı. Bu uygulamalar arasında öne çıkanlardan birisi de LINE. Uygulamada kullanıcı bilgi ve görüşmeleri 3G, 4G ve Wi-Fi dahil tüm ağlarda şifreleniyor.   LINE’ın iç denetim yönetimi alanında üç uluslararası sertifikaya (SOC2, SOC3 ve SysTrust) sahip olan ilk mobil mesajlaşma uygulaması olması da güvenlik standartlarına verdikleri önemin bir kanıtı niteliğinde.

Telefon Numaranızı Gizli Tutun

LINE’da kendinize özel bir ID belirleyerek telefon numaranızı kimselere vermeden iletişim kurabilirsiniz. Sizi LINE ID’nizi kullanarak ekleyen kişiler telefon numaranızı göremezler. LINE ID’nizi belirlemek için Diğer/Daha Fazlası > Ayarlar > Profil menüsünü kullanabilirsiniz.

Telefon numaranıza sahip kişilerin LINE arkadaşları listesine otomatik olarak eklenmek istemiyorsanız “Başkalarının Eklemesine İzin Ver” seçeneğini kapatabilirsiniz. Böylece sizi sadece LINE ID’nizi paylaştığınız kişiler ekleyebilir.

Tanımadığınız Kişilerin Sizi Rahatsız Etmesine Engel Olun

Anlık mesajlaşma uygulamaları kullananların korkulu rüyalarından birisi de yanlışlıkla alakasız bir mesajlaşma grubuna eklenmektir. LINE’da tanımadığınız kişilerin bulunduğu bir grup sohbetine davet edildiğinizde grupta bulunan kişiler telefon numaranızı göremiyor.

Tanımadığınız bir kişi size mesaj attığında LINE otomatik olarak  “Ekle”, “Engelle” ve “Şikâyet et” seçeneklerini sunuyor. Eğer size mesaj gönderen kişiyi tanımıyorsanız kolayca engelleyebiliyorsunuz.

Telefonunuz Yanınızda Olmasa Da Mesajlarınızı Koruyun

Yazışmalarınızı meraklı gözlerden korumak için LINE’a şifre koyabiliyorsunuz. Diğer/Daha fazlası > Ayarlar > Gizlilik ayarlarından “Şifre Kilidi”ni kullanarak LINE’ın her açılışta şifre sormasını sağlayabiliyorsunuz.

Ayrıca “Sohbet Odası Ayarları”ndan tüm sohbet geçmişinizi ve sohbetler içerisinde paylaştığınız tüm dosyaları tamamen silebiliyorsunuz.

Bir arkadaşınız LINE’dan size mesaj yazdığında bildirimin ekranda mesaj okunacak şekilde belirip belirmemesi ile ilgili ayarlarınızı da istediğiniz gibi düzenleyebiliyorsunuz. Bildirim ayarlarında yer alan “Önizleme göster” seçeneğini kapattığınızda, yeni bir mesaj geldiğinde ekranda gelen mesaj yerine “Bir mesajınız var!” yazısı görünüyor.

Paylaşımlarınızı Gizleyin

LINE’ı rakiplerinden ayıran bir diğer özelliği de ileti, fotoğraf, video, bağlantı gibi paylaşımların yapılabildiği, sosyal medya yapısına sahip Timeline ve Home özellikleri. LINE’daki Timeline ve Home hareketlerinizi yalnızca arkadaşlarınız görebiliyor. Ancak burada da iletilerinizin kimler tarafından görüntülenebileceğini belirleyebiliyorsunuz.

Timeline’ınızda paylaşmak istediğiniz iletinizi hazırlarken alt menünün en sağında bulunan “Kişiler” sembolüne tıklayarak iletinizin gizlilik ayarlarını yapabilirsiniz.

Nerede, Ne Zaman İsterseniz Güvenle Konuşun, Mesajlaşın!

LINE'ı tüm akıllı telefonlarda (iPhone, Android, Windows Phone, Blackberry, Nokia), tabletlerde ve hatta bilgisayarınızda bile kullanabilirsiniz.

Kullandığınız cihaza uygun LINE indirmek için: http://line.me/tr/download

Bir boomads advertorial içeriğidir.