9 Temmuz 2015 Perşembe

Etkinliğin ''D'' Hali ASLI TOHUMCU-ÖLÜ REŞAT

 
Etkinliğin ''d'' halini yazmayi unutmuşum..baslarda uzuuuun cümleler yordu çoğu kisiyi yorduğu gibi..elimden biraksam mi devam etsem mi bilemedim..2 arkadasimin kitabi yarim birakmasiyla ben devam edecegim bakalim ne olacak dedim..kitap kisa fakat yazilan uzun cumleler insani yoruyor hatta sonunu getirene kadar basini unutuyorsun cumlenin..
Ortalarina geldigimde sirasi calinan resata bayagi gulmeye basladim hatta acidim bile:)
Eger uzun cumleler beni yormaz degisik bir kitap okumak istiyorum diyorsaniz hic durmayin alin okuyun..Asli Tohumcu sıradanlıktan uzak bir eser çıkarmış ortaya..
 
 
 
kitap hakkında;
Birilerinin sırasını çalmış ayol bu! İflah olmaz hiç

Bursa’nın Kiremitçi Mahallesi’nde doğan Adnan isimli bir bebek mahallede olduğu kadar Tanrı’nın melekler katında da şaşkınlığa yol açar. Kesmeşeker olarak nam salmış, mahallenin sözünü hiç sakınmayan, külyutmaz kız kurusu, Allah analı babalı büyütsün’e geldiğinde malumu ilam eder: Birilerinin sırasını çalmış ayol bu! İflah olmaz hiç .

Kesmeşeker’in kehaneti doğru çıkar ne yazık ki. Sırası çalınan ve ne bu dünyaya ne de diğer dünyaya ait olan sadece istediği gözlere görünen Reşat, daha ilk günden başlayarak Adnan’ı ortadan kaldırmak için akla hayale gelmeyecek kazalar tertip eder. Elbette Azrail Efendimizden de fikir ve yardım alarak.

1940’lı yıllardan günümüze kadar uzanan, yer yer fantastik öğelerle yüklü, mizahi yönü ağır basan bir hikâye anlatıyor Aslı Tohumcu. Ölü Reşat devreye Tanrı’nın ve meleklerinin de girmesiyle iyice renklenen sürpriz bir finalle okuru şaşırtıyor.

ps:telefondan yazdığım için harf hatalarını mazur görün..

6 yorum:

Handan dedi ki...

günaydın
hiç bilmediğim kitapları okuyorsun hatun; kıskanıyorum:)

zoitsa dedi ki...

:)) günaydın handanım ..Bursa'da geçiyor üstelik bu belki tanıdığın yerlerdir:)

Beyaz dedi ki...

:) Zoi nerden buluyorsun bunları bilmem. Özeniyorum gerçekten. Sen tutkunusun polisiyenin Elimde Şah Mat var ne düşünüyorsun :) İyi mi başalamalı mıyım?

zoitsa dedi ki...

canım beyazım nasılsın..
şah matı okumadım ama yorumlarda iyi olduğu söylendi..pek kötü polisiye okumadım ben şimdiye kadar ,polisiye candır :)

Beyaz dedi ki...

İyiyim. Seni çok özledim bunu bil :)
Okudum bitti Şahmat, güzeldi sevdim. Elimde Ahmet Ümit Bab-ı Esrar var bakalım o nasıl olacak

zoitsa dedi ki...

@beyazım Ahmet Ümit'in 1 kitabını okudum o da güzeldi sonuna kadar anlamadım katili cidden ama yabancı isimlere alıştım sanırım Ahmet Mehmet olunca karakterler yavan oluyormuş gibi polisiye:)
ben de seni özledim oğlan nasıl