23 Kasım 2011 Çarşamba

etik

dün bir arkadaşım ''mali müşavirinin yüklettiği program''konusunda yardım istedi benden..kendisinin muhasebe bilgisi yok ,yeni elamanı da o yüklenen programı bilmiyormuş yardımcı olur musun dedi..
iş çıkışı görüşmek üzere sözleştik..
gittim de.
programı açarken lisansın ''x gıda ''üzerine olduğunu gördüm en başta..yani arkadaşımın şirketiyle hiç alakası olmayan bir firma..
kutudan çıkan lisans sözleşmelerine baktığımda lisansın gerçekten de başka bir firmaya 2008 yılında verildiği ve ''tekrar satışı yapılamaz'' ibaresinin gözü çıkaracak kadar büyük yazıldığının farkına vardım..
mali müşavirini arayıp lisansı başka bir firmaya ait bir programı nasıl olur da yasalmış gibi mükellefine yüklettiğini sordum..
ama o program normalde 600 lira ben 400e yüklettim diye aptalca bir ifade kullandı önce..-internet üzerinden programın 2 versiyon yüksek ve sıfır hali 466 tlye satılıyorken hem de-
peki onu geçtim bu programı demirbaş olarak şirketin mizanına faturası olmadan nasıl kaydedeceksiniz dedim..
Türkiye'de herşey faturalı mı sanki deyince iş koptu zaten..
bunu söyleyen devletin sorumluluk verdiği mali müşavir..ve mükellefinden her ay tıkır tıkır parasını alan bir adam..mükellefini göz göre göre riske atan bir müşavir..yazık..

Hiç yorum yok: