2 Ocak 2012 Pazartesi

mezar

foto

babannemle vedalaşırken helalleşememiştim ..önce içimde birşeyleri oturtmam gerekiyordu ona dair..
bu yüzden mi bilmem ilk rüyama girdiğinde de yazmıştım..sürekli rüyama giriyordu.
mezarında toprak kalmamış dümdüz olmuştu,mezar taşı yerine bir tahta parçasında adı yazıyordu..
sonra o çok sevdiği kızı çemkirmelerim sonucunda bir mezar yaptırdı ona..
2 gün üst üste yine rüyama girince Edirne'ye gitmişken mezarını göreyim dedim..
''ismi bile gözükmüyor'' dedim ya;mezarlığın içine girdiğimde benim kör gözlerim bile okuyordu artık adını..
mezarlıktaki en büyük harfler ona aitti artık..
mezarı şanına ,yaşantısına yakışır bir haldeydi artık..
tabi ben öyle sanmışım..
mezara yaklaştıkça bir acayiplik sezdik annemle..
yanına gelince hayatımın şokunu yaşadım..
mezar tam istediği gibi kocaman ve ihtişamlıydı evet..
ismi mezarlıktaki en büyük isimdi üstelik..
ama 
mezarın içinde olması gereken toprağın yerine bir insan çıkabilecek boyutta kocaman bir delik vardı..
ve öyle acayip bir şekildeydi ki mezarın yarısı sanki ayakta asılı duruyor diğer yarısından kocaman bir delik açılmıştı.
delik elle yapılacak ,kazılacak bir delik değildi..bildiğin etrafına toprak sıçratmadan ,muntazam bir şekilde mezarın tahtalarına kadar uzanan derinlikte bir delik..
daha önce mezar yerine yerleşirken toprak oynar yeni mezarlarda derler ya,bu onun gibi bir oynama değil bildiğin 2 metre derinliğinde delikti..o delikten çıkan toprak nereye gitti?
annemle kalakaldık..
daha önce rüyama girdiğinde ağlayıp yardım isteyen babannemin mezarını yerle bir bulmuşken bu kez rüyalarıma karşılık kocaman bir delik vardı..
sadece canım yandı.



10 yorum:

NzN dedi ki...

anlamadım neler oldugunu...
ne garip bi olay bu böyle. çözebildiniz mi ??

zoitsa dedi ki...

çözemedik..yeni yapılan mezarlarda yerleşme oluyormuş ama bu bir yerleşme değil bildiğin iki metre derinliğinde bir delikti..etrafta ne çökme ne toprak ..acayipti nzn..

Zeynep dedi ki...

Kitaplarda okuyoruz hep, sahabelerin hayatlarını yazan kitaplar mesela hep böyle ibretlik şeylerden kısa kısa notlar düşüyor.
Bizim anlayamadığımız ama aslında bir anlamı olan bir şeydir bu..
İnsan öldüğü zaman ne halde olduğunu bazen mezarının şekliyle bizlere anlatmak istermiş..
İyi olmasını umalım, canın yandığına göre yine yardıma ihtiyacı vardır yardım edebilirsin ona..özellikle senin görmüş olmanı da bir işaretten saymalısın..

Sittirella dedi ki...

Bir ben mi sarışına mı bağladım? Yoksa benim gibi ne olduğunu tam anlamayanlar var mı bilmem.
Ne demek delik?
Tabutun tahtalarına dek.
Ne demek kum yok :/
Rahmetli babaannen mezarından çıkıp gitmedi, giderken yanında mermer parçalarını ve kumu alıp, etrafı temizleyip götürmedi ya :/
İki metre diyorsun... iki! :(
Yuh! Araştıracaksınız değil mi?
Şaşkınlığımdan ne diyeceğimi sapıttım.

Judy Abbott dedi ki...

bir insana kabrinde rahatsız edenler rahat yüzü görmesinler, ne diyeyim. çok çok üzüldüm.

allımorlu dedi ki...

gece gece baya ürktüm..nolmuş olabilir sormak lazım,mutlaka vardır bir açıklaması!!

sevda dedi ki...

aslında çökme olabiliyor evet ama bu kadar sistemli değil tabii...belki o kadar büyük isim görünce altta önemli şeyler olacağını düşündüler...

Unknown dedi ki...

Rahmetlinin toprağını çalmışlar. Can sıkıcı bir olay. Üzüntü veren bu olay mezarlık yönetimine bildirilmesi gerekir.

NİLAY (nilmoon) dedi ki...

sevdanın yorumuna güldüm lakin okuduguma pışman oldum bu postunu zoi.

gece saat 4 ve şuan yan tarafa yatak odasına nası gıdıcemı dusnuyorum

asırı urktum kı benı bılıyousn naısl tırsakım bu konularda


ve bence kesınlıkle arastırın yarın konusalım agızm acık kaldı bolsını duymadım


allah rahmet eylesın, sen bı yasın oku ruhuna

MAVİ TUTKU dedi ki...

Hım çok ilginç..yerleşme çöküntü şeklinde olur biraz başta..sonra tahtalar çürüyünce olur bir de, bu çok acaip..hayırlara olur inşallah.

Büyükdedemin mezarı da Edirne de..